Poistenie pre občanov
Účelom poistenia schopnosti splácať úver je ochrániť Vás a Vašich blízkych pred dôsledkami nečakaných životných udalostí, ktoré môžu spôsobiť Vašu platobnú neschopnosť. Poskytujeme Vám možnosť poistiť riziko možných budúcich problémov, ktoré by mohli ohroziť Vašu schopnosť splácať úver. K poisteniu je možné pristúpiť súčasne s uzavretím úverovej zmluvy.
Výhody poistenia
- Poistený ste už odo dňa poskytnutia (vyplatenia) úveru
- Bez skúmania zdravotného stavu ako podmienky pre pristúpenie k poisteniu
- Poistený ste počas celej doby splatnosti úveru
- Poistné plnenie v prípade práceneschopnosti už po 30 dňoch trvania
- Poistné plnenie v prípade hospitalizácie už od štvrtého dňa trvania
- Za každý deň hospitalizácie uhradí poisťovňa 20 % z mesačnej splátky po dobu 30 dní
- Úhrada celej mesačnej splátky alebo zostatku úveru poisťovňou v prípade poistnej udalosti
Balíky poistenia
Poistenie pre Spotrebiteľov, ktorí v čase žiadosti o spotrebiteľský úver:
Balík A a Balík B
- majú 62 rokov a menej
- nebol im priznaný a nepoberajú invalidný dôchodok
- nebol im priznaný a nepoberajú starobný dôchodok
- nie sú v pracovnej neschopnosti
Balík C
- sú starší ako 63 rokov a mladší ako 69 rokov (vrátane)
Poistenie pre podnikateľov
Účelom poistenia schopnosti splácať úver je ochrániť Vás a Vašich blízkych pred dôsledkami nečakaných životných udalostí, ktoré môžu spôsobiť Vašu platobnú neschopnosť. Poskytujeme Vám možnosť poistiť riziko možných budúcich problémov, ktoré by mohli ohroziť Vašu schopnosť splácať úver. K poisteniu je možné pristúpiť súčasne s uzavretím úverovej zmluvy.
Balíky poistenia
Poistenie pre Podnikateľov, ktorí v čase žiadosti o úver:
Balík D
- Majú 62 rokov a menej
- Nebol im priznaný a nepoberajú invalidný dôchodok
- Nebol im priznaný a nepoberajú starobný dôchodok
- Nie sú v pracovnej neschopnosti
Poistné riziká
Pracovná neschopnosť (Úplná dočasná invalidita)
Nárok na plnenie z dôvodu poistnej udalosti spôsobenej pracovnou neschopnosťou poisteného vznikne, ak pracovná neschopnosť poisteného trvá nepretržite aspoň 30 dní.
Úplná trvalá invalidita
Ak ste boli v dôsledku úrazu alebo choroby poisťovňou uznaný za úplne trvale invalidnú osobu, po dni začatia poistenia a pred dňom ukončenia poistenia.
Úmrtie
Ak nastane úmrtie z dôvodu úrazu alebo choroby, po dni začatia poistenia a pred dňom ukončenia poistenia.
Strata zamestnania
Nárok na plnenie z dôvodu poistnej udalosti spôsobenej nedobrovoľnou stratou zamestnania poisteného vznikne, ak poistený v čase vzniku poistnej udalosti pracoval ako zamestnanec nepretržite minimálne 12 mesiacov, pričom jeho pracovný úväzok bol väčší ako 25 hodín týždenne a ak uplynula čakacia lehota v dĺžke 60 dní a pokiaľ nezamestnanosť poisteného trvá nepretržite aspoň 60 dní.
Hospitalizácia
Nárok na plnenie z dôvodu poistnej udalosti spôsobenej hospitalizáciou poisteného vzniká od 4. dňa trvania hospitalizácie poisteného v dôsledku úrazu, maximálne za dobu hospitalizácie 30 dní za jednu poistnú udalosť.
Výška poistného krytia
Pracovná neschopnosť (Úplná dočasná invalidita)
Výška poistného plnenia sa rovná mesačným splátkam úveru vrátane splátky poistného, ktorých deň splatnosti podľa príslušnej Zmluvy o úvere pripadá na dobu trvania pracovnej neschopnosti poisteného, počínajúc prvou mesačnou splátkou úveru splatnou po uplynutí 30 dní pracovnej neschopnosti poisteného. V prípade, že medzi dvomi stavmi práceneschopnosti neubehlo viac ako 60 dní, budú oba tieto stavy posudzované ako jedna poistná udalosť, pričom sa na v poradí druhú práceneschopnosť čakacia lehota 30 dní nevzťahuje.
Úplná trvalá invalidita
Poistné plnenie v prípade poistnej udalosti spôsobenej úplnou trvalou invaliditou poisteného je vo výške zostatku istiny úveru skutočne vyčerpaného a nesplateného ku dňu uznania poistnej udalosti a riadneho úroku z istiny úveru, ktorý bol zročný a nesplatený ku dňu uznania poistnej udalosti. Plnením v prípade poistnej udalosti spôsobenej trvalou invaliditou poisteného poistenie zaniká.
Úmrtie
Poistné plnenie v prípade poistnej udalosti spôsobenej smrťou poisteného je vo výške zostatku istiny úveru skutočne vyčerpaného a nesplateného ku dňu smrti poisteného a riadneho úroku z istiny úveru, ktorý bol zročný a nesplatený ku dňu smrti poisteného. Plnením v prípade poistnej udalosti spôsobenej smrťou poisteného poistenie zaniká.
Nedobrovoľná strata zamestnania
Výška poistného plnenia sa rovná mesačným splátkam úveru vrátane splátky poistného, ktorých deň splatnosti podľa príslušnej Zmluvy o úvere pripadá na dobu trvania nezamestnanosti poisteného, počínajúc prvou mesačnou splátkou úveru splatnou po uplynutí 2 mesiacov trvania nezamestnanosti poisteného. U každého jedného poisteného môže plnenie z jednej poistnej udalosti z dôvodu straty zamestnania predstavovať maximálne 12 mesačných splátok úveru, pričom plnenie v pomere na jednu mesačnú úverovú splátku nepresiahne čiastku 1 000 €. Počas celej doby poistenia môže plnenie z dôvodu straty zamestnania u každého jedného poisteného predstavovať maximálne 24 mesačných splátok úveru.
Hospitalizácia
V prípade hospitalizácie poisteného z dôvodu úrazu dlhšie ako 3 dni, v dobe trvania poistenia, denné poistné plnenie je vo výške 20 % z výšky mesačnej splátky úveru za každý deň jeho hospitalizácie počnúc 4. dňom hospitalizácie. Poistné plnenie z jednej poistnej udalosti z dôvodu hospitalizácie môže predstavovať maximálne 30 denných dávok. Poistné plnenie je splatné jednorazovo po ukončení hospitalizácie.
Dôležité pojmy
Poistník
PROFI CREDIT Slovakia, s.r.o., ktorý s poisteným uzatvoril Zmluvu o úvere
Poistený
Klient - fyzická osoba spotrebiteľ alebo fyzická osoba - podnikateľ, ktorá má s Poistníkom uzavretú úverovú zmluvu alebo fyzická osoba, ktorá ako spoludlžník pristúpila k záväzku dlžníka (právnickej osoby resp. fyzickej osoby podnikateľa) Zo zmluvy o úvere. V prípade úveru na účely výkonu podnikateľskej činnosti, je možné poistiť max. jedného klienta.
Poisťovateľ
MetLife Europe d.a.c., pobočka poisťovne z iného členského štátu a MetLife Europe Insurance d.a.c., pobočka poisťovne z iného členského štátu, ktoré s poistníkom uzatvorili poistnú zmluvu.
Poistná udalosť
Náhodná udalosť v Poistnej zmluve bližšie uvedená, s ktorou je spojená povinnosť Poisťovateľa poskytnúť Poistné plnenie.
Poistné plnenie
Suma, ktorá je podľa Poistnej zmluvy vyplatená oprávnenej osobe, v prípade ak nastane povinnosť Poisťovateľa plniť.
Prihláška
Dokument, v ktorom vyhlasujete súhlas s poistením a pristupujete k poisteniu podľa Poistnej zmluvy.
Škodová udalosť
Náhodná udalosť v Poistnej zmluve bližšie uvedená, s ktorou môže byť spojená povinnosť Poisťovateľa poskytnúť Poistné plnenie.
Zmluva o úvere
Zmluva, ktorej účelom je poskytnutie spotrebiteľského úveru, alebo úveru na účely výkonu podnikateľskej činnosti, v rámci ktorej je dojednané poistenie poisteného podľa tejto poistnej zmluvy vo forme Prihlášky do poistenia, a na základe ktorej má Klient záväzky voči poistníkovi (najmä splatiť úver, úrok z úveru, ostatné príslušenstvo a súvisiace nároky).
Dokumenty
V zmysle Rámcovej poistnej zmluvy, v znení jej dodatkov, uzavretej medzi spoločnosťami PROFI CREDIT, Slovakia, s. r.o., ako poistníkom s MetLife Europe Limited, pobočka poisťovne z iného členského štátu ako poistiteľom Vám poskytuje možnosť poistenia schopnosti splácať Váš úver. Poistenie je možné uzavrieť súčasne s úverovou zmluvou. Všetky dokumenty súvisiace s poistením nájdete v časti Dokumenty.
Hlásenie škodovej udalosti
Poistený škodovú udalosť rieši priamo s Poisťovateľom na jeho kontaktných miestach. Škodová udalosť musí byť nahlásená Poisťovateľovi bezodkladne, najneskôr do 90 dní od vzniku Škodovej udalosti. Príslušné tlačivo nájdete tu.
Starostlivosť o zákazníkov
Ak máte nejaké pochybnosti týkajúce sa Vášho poistenia alebo máte akýkoľvek dôvod pre sťažnosť, kontaktujte prosím Poisťovateľa písomne na adrese Metlife Europe d.a.c., pobočka poisťovne z iného členského štátu, Pribinova 10, 811 09 Bratislava, alebo MetLife Europe Insurance d.a.c., pobočka poisťovne z iného členského štátu alebo na emailovú adresu metlife@metlife.sk. Poisťovateľ doručenú sťažnosť vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od doručenia sťažnosti; ak v tejto lehote nie je možné sťažnosť vybaviť, Poisťovateľ Vás bude informovať o dôvodoch predĺženia a uvedie predpokladaný termín vybavenia sťažnosti. Sťažovateľ je povinný na požiadanie poskytnúť poisťovateľovi súčinnosť potrebnú na vybavenie sťažnosti. Pri prešetrovaní sťažnosti sa zisťuje skutočný stav veci s cieľom zistenia a/alebo odstránenia prípadných nedostatkov, pričom sa vychádza z obsahu sťažnosti. Sťažnosť sa považuje za vybavenú, ak bol sťažovateľ písomne informovaný o výsledku jej prešetrenia. Ak ďalšia opakovaná sťažnosť podaná tým istým sťažovateľom v tej istej veci neobsahuje nové skutočnosti, poisťovateľ sa nebude takouto sťažnosťou zaoberať, pričom nie je ani povinný sťažovateľa o tom upovedomiť.
Požičajte si online z pohodlia domova.